Jak si vybrat obor, na který se zaměřit, aby vás práce virtuálního asistenta bavila, mohli jste žít život, jaký chcete a přesto byli skvěle placení
,,KDYŽ SE CHCETE ZALÍBIT KAŽDÉMU, NEZALÍBÍTE SE NIKOMU"
Jistě svým zákazníkům přinášíte stejné výhody, které mají všichni virtuální asistenti.
Úspora času, peněz atd.
Ale z konkurenčního hlediska, nepřinášejí takové výhody oproti ostatním virtuálním asistentům žádnou hodnotu.
Každý virtuální asistent, který nabízí stejnou službu, jako vy, je vaše konkurence.
Nejen to... každé řešení, které může zákazník využít, aby svůj problém vyřešil, je vaše konkurence.
- Tzn. zaměstnanci klasických kanceláří
- Ostatní virtuální asistenti
- Všichni rodinní příslušníci a známí podnikatelů, kteří jim pomáhají s papírováním a starají se o firemní Facebook, web i jiné sociální sítě
Pokud někdo šetří, tak než by platil málo, za práci která přináší minimální profit, časem se rozhodne, neplatit za ni vůbec.
Pokud má klient nestabilní cashflow, bude se na vás obracet jen nárazově.
A hlavně, ...bude se snažit ušetřit i na vás.
Službička sem, drobnost tam, pořád za stejnou, nebo nejlépe za ještě nižší cenu. Chtít všechno zadarmo je takový český národní sport.
Když máte velkou konkurenci, to jediné, co zákazníky zajímá, je, v čem jste jiní. V čem jste pro ně lepší řešení, než ti ostatní.
Jaké je tedy řešení?
Ve většině případů je výsledkem to, že službu využije jen minimum lidí.
Co znamená, vybrat si obor zaměření, jako virtuální asistent?
- Služby jako... hledání nemovitostí k prodeji a pronájmu
- Hledání potenciálních kupců a nájemců nemovitostí
- Vkládání a aktualizace údajů o zákaznících
- Aktualizace podrobností o nemovitostech
- Úprava a vkládání fotografií nemovitostí do katalogů a webových prezentací
- Správa databáze
- Průzkumy - Cena nemovitostí se neustále pohybuje nahoru a dolů v závislosti na mnoha faktorech, jako je ekonomika, míra migrace, budoucnost lokality atd. Proto je třeba řádný průzkum a neustále sledovat situaci a to je pro firmy časově náročné.
- Eamilové kampaně. V každém podnikání je nejen třeba si potenciální zákazníky získat, ale také si jejich pozornost udržet. K tomu slouží emailové kampaně. Je to způsob, jak dát vědět o nových nemovitostech a rozvíjet vztah s klienty.
- Tvorba tabulek pro srovnávací analýzy
- Korespondence
- Vedení přehledů o příjmech a výdajích
- Sociální sítě jsou základem každého podnikání na internetu a vyžadují jistou strategii. Pro každý druh podnikání se trochu liší.
- Mapování konkurence. O realitách se ví, že je to vysoce konkurenční prostředí. A jako v každém podnikání, je důležité, udžet si konkurenční výhodu. To nejde bez znalosti a monitorování konkurence.
- Příprava smluv. V oblasti realit je třeba nejrůznějších druhů smluv. I když se druhy smluv opakují, jejich obsah se mění v závislosti na podmínkách prodeje, či nájmu nemovitosti.
Jaká nabídka služeb vás zaujme?
Tahle...
- Tvorba tabulek v excellu
- Administrativa
- Vyřizování emailů
Nebo tahle?
- 1 hodina práce virtuální asistentky 300,-
- 10 hodin práce VA 2.000,-
- 1 měsíc práce VA 7.000,-
Nebo tahle?
- Hledání nemovitostí k prodeji a pronájmu
- Hledání potenciálních kupců a nájemců nemovitostí
- Vkládání a aktualizace údajů o zákaznících
- Aktualizace podrobností o nemovitostech
- Úprava a vkládání fotografií nemovitostí do katalogů a webových prezentací
- Správa databáze
- Průzkumy - Cena nemovitostí se neustále pohybuje nahoru a dolů v závislosti na mnoha faktorech, jako je ekonomika, míra migrace, budoucnost lokality atd. Proto je třeba řádný průzkum a neustále sledovat situaci a to je pro firmy časově náročné.
- Emailové kampaně
- Tvorba tabulek pro srovnávací analýzy
- Korespondence
- Vedení přehledů o příjmech a výdajích
- Monitorování konkurence
Která z nabídek stačila k tomu, abyste poznali, že PRÁVĚ TAHLE virtuání asistentka rozumí práci realitních agentů?


,,Nejde o to, aby majitelé firmy pochopily, co nabízíte,
ale aby bylo na první pohled jasné, že rozumíte tomu, co potřebují ONI."
3) Dokážete je poskytnout lépe, než kdokoli jiný, bez velkého úsilí
Protože...
se v oboru orientujete.
Už víte, jak se co dělá. Jak mají určité smlouvy vypadat, jaké texty fungují. Jaké obrázky přidat na web a jaké do katalogů.
Úkoly děláte často a máte v nich cvik, takže nad nimi nemusíte tolik přemýšlet. Stejně jako v autě sešlápnete spojku automaticky, když řadíte rychlost.
Máte k ruce hromadu šablon, které vám ušetří práci. Nemusíte pro každý úkol vytvářet novou tabulku, nebo psát celý text. Často stačí jen změnit nacionále a dokument o 15 stranách textu, je připravený.
A také proto,... že když se soustředíte na jeden obor, můžete přestat používat ne vždy dokonalé věci ,,zadarmiko" a můžete si dovolit pro své úkoly i drahé, sofistikované nástroje, za které by se vám u projektů, které přijdou jednou za čas, nevyplatilo investovat, ani když by se jednalo o pár stovek. Ale pro daný obor jsou perfektní.
Totiž... úkoly, které ručně i když mistrně vypracováváte několik hodin, zvládnete s vhodným nástrojem za pár minut. A existují i takové, které práci za vás odvedou úplně. V takovém případě se můžete postarat během hodinky o 10 klientů najednou i když zrovna chytáte ryby na nerezový pilkr v Norsku.
Představte si, že použítím vhodných nástrojů ušetříte 1,5 hodiny denně. To je 376,5 hodiny ročně. V zaměstnání to je 47 dní dovolené!
Kdo by se nepral za 1 měsíc a 17 dní PLACENÉHO volna ;)
V tomhle je chyták...
Finta není v tom, dřít jako blázen, ale pracovat chytře. Míň za víc.
Když se rozhodneme stát virtuálním asistentem...
- ...chceme mít jistotu, že nás práce bude bavit.
- Chceme mít jistotu, že o naše služby bude zájem.
- A nakonec... a to především, že dostaneme zaplaceno tak dobře, abychom si ta ostatní dobrodružství, mohli bez obav užívat.
A je úplně jedno, jestli je vaše představa dobrodružství hon na Birkinku ve slevě, nebo život mezi domorodci.
Chceme mít jistotu, že dostaneme zaplaceno tak, jak si představujeme,
protože...pokud máte děti, blízké o které se potřebujete postarat, nebo VELKÉ SNY, kdo by vsázel své živobytí na práci, kterou jen tak odhadl...
Proto si sestavte seznam oborů, které vás zajímají.
( Pokud jste budoucí virtuální asistent a odběratel emailů z VA Akademie...TOHLE je ten okamžik, kdy si berete k ruce pracovní list - Najdi svoje zaměření, který jste si jistě poctivě vypracovali hned po obdržení :) Pokud ne, najdete ho jako dárek hned ve druhém emailu uvítací série.)
V tomto okamžiku se zaměřujete na první rámeček s názvem Zájmy
Teď je třeba zjistit, jestli jsou vaše sny reálné
a jaký mají finanční potenciál
POTŘEBUJETE MÍT KOMU SLUŽBY VIRTUÁLNÍHO ASISTENTA NABÍZET
Není důležité, aby váš trh byl co největší. Je jen třeba, aby byl dostatečně velký.
Záleží totiž, co nabízíte, jaký máte potenciál vydělat a jaká je vaše konkurence.
Lidsky řečeno...
U nás není jistě tolik lidí, kteří si mohou dovolit Rolexky, ale to neznamená, že tu není dostatečně velký trh na to, je tu prodávat.
Jejich cena vyváží velikost ( v tomhle případě spíš ,,malost" :) cílové skupiny.
Btw... malost není ve skutečnosti regulérní slovo :0
Casia mají jistě mnohem větší odbytiště, ale také obrovskou konkurenci.
JAK VYPADAJÍ hodináři, prodávající Casia a jak ti, kteří prodávají Rolexky?
To, že takových hodinek prodáte víc, neznamená, že víc vyděláte.
Znamená to jen to, že máte víc práce.
Takhle si jako virtuální asistentka / asistent vyberete ten správný obor
Položte si otázky?
Budou lidé vaše služby virtuálního asistenta/virtuální asistentky využívat?
Má obor, na který se chcete zaměřit, budoucnost?
Základní informace, od kterých se můžete odrazit najdete u Českého statistického úřadu.
My ale zkusíme Potterovštější styl a zavěštíme si z křišťálové koule. No... to jsem možná trochu přehnala, ale do budoucnosti se tak trochu podíváme.
Dejme tomu, že jste se rozhodli, poskytovat své služby např. správy soc. sítí a tvorbu newsletterů kadeřnictvím a salonům. Chcete mít jistotu, že má tenhle obor budoucnost a že se firmám v tomto oboru bude dařit natolik, aby si vás mohli dovolit dobře zaplatit.
Jak zjistíte, jaký je o kadeřnické služby mezi lidmi zájem a jaké má tendence?
Teoreticky byste mohli využít ke zjištění trendu i plánovače klíčových slov ( kde pak můžete získat i podrobnější informace) ale pro začátek je mnohem jednodušší, použít nástroj Google Trends a zadat do něj vyhledávaný termín.
V tomto případě zadáme slovo ,,KADEŘNICTVÍ" v lokalitě ČR a vidíme, že měl do nedávna vzestupnou tendenci a nyní tak trochu stagnuje.
V dalším případě je zadán výraz ,,VIRTUÁLNÍ ASISTENT" v celosvětovém měřítku.
Tady je křivka trendu mnohem jednoznačnější.
Případně ,,služby virtuálních asistentů"
Když jste si vybrali 3 obory, na které se chcete případně zaměřit, ...posledním krokem je, rozhodnout, který má pro vás největší finanční potenciál.
Tzn. kdo z těchto vašich ideálních zákazníků má nejvyšší zisky,... aby si vás mohl dovolit zaplatit a kdo největší motivaci k tomu, využít vaše služby?
Co by měl být váš další krok?
Vypracovat šablonu IDEÁLNÍHO ZÁKAZNÍKA
Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.
Staň se odběratelem emailů
z VA Akademie a stáhni si
E-BOOK ZDARMA