Jak si vybrat obor, na který se zaměřit, aby vás práce virtuálního asistenta bavila, mohli jste žít život, jaký chcete a přesto byli skvěle placení

02.05.2019 10:26

 

,,KDYŽ SE CHCETE ZALÍBIT KAŽDÉMU, NEZALÍBÍTE SE NIKOMU"

 

 

Proč se jako virtuální asistent specializovat na jeden obor

 

Jistě svým zákazníkům přinášíte stejné výhody, které mají všichni virtuální asistenti.

Úspora času, peněz atd.

Ale z konkurenčního hlediska, nepřinášejí takové výhody oproti ostatním virtuálním asistentům žádnou hodnotu.

Každý virtuální asistent, který nabízí stejnou službu, jako vy, je vaše konkurence.

Nejen to...  každé řešení, které může zákazník využít, aby svůj problém vyřešil, je vaše konkurence.

 

  • Tzn. zaměstnanci klasických kanceláří
  • Ostatní virtuální asistenti
  • Všichni rodinní příslušníci a známí podnikatelů, kteří jim pomáhají s papírováním a starají se o firemní Facebook, web i jiné sociální sítě
 
Vy proto potřebujete lidem dát DŮVOD, aby dali přednost VÁM, před všemi ostatními možnostmi. Když se zaměříte na jeden obor, je to snadné.
 
1) Můžete jim totiž nabídnout přesně ty služby, které potřebují
2) Nabídnout jim je tak, aby je zaujaly
3) Poskytnout je lépe, než kdokoli jiný
 
a hlavně... budou se vám prdávat nesrovnatelně snáz, za mnohen lepší cenu.
 
 
 
Když to neuděláte, máte omezené možnosti,... jako konkurovat cenou.
 
 
Ale není zrovna chytrá strategie, předhánět se s někým o to, kdo nabídne levnější služby...tudíž o to, kdo míň vydělá...
 
Pak to vypadá asi takhle...
Nasadíte co nejnižší cenu.
Konkurence také.
Co uděláte teď?
 
A nebo...
konkurence nasadí ještě nižší cenu, než vy, protože m menší náklady. Stačí, aby bydlela v jiném městě, než vy a má levnější energie, nebo nájem.
Nebo pracuje ve vlastním domě a neplatí nájem vůbec.
Dokonce si může sám sobě v tom vlastním domě, kde neplatí nájem, jako podnikateli, pronajmout pracovní plochu a tento nájem dát do nákladů a o to jít s cenou ještě níž.
 
Co pak uděláte vy?
 
 
Pokud je nejnižší cena, vaše konkurenční výhoda, jaký typ klientů se na vás bude obracet?

 

Pokud někdo šetří, tak než by platil málo, za práci která přináší minimální profit, časem se rozhodne, neplatit za ni vůbec.

Pokud má klient nestabilní cashflow, bude se na vás obracet jen nárazově.

A hlavně, ...bude se snažit ušetřit i na vás.

Službička sem, drobnost tam, pořád za stejnou, nebo nejlépe za ještě nižší cenu. Chtít všechno zadarmo je takový český národní sport.

 
Konkurovat cenou, není dobrá strategie. A už vůbec ne dlouhodobě udržitelná.
 
 
 
 

Když máte velkou konkurenci, to jediné, co zákazníky zajímá, je, v čem jste jiní. V čem jste pro ně lepší řešení, než ti ostatní.

 

 
 
 

Jaké je tedy řešení?

 
Vybrat si obor zaměření.
Představte si... 
 
že vás čeká svatební den.
 
Půjdete si vybírat šaty do supermarketu, kde nabízejí všechno na jedné hromadě od montérek, přes sportovní podprsenku, až po svatební šaty?
 
Nebo půjdete do salonu, kde víte, že majitel všechnu svou pozornost a energii věnuje sledování nejnovějších módních trendů. Že většinu času tráví výběrem těch nejkvalitnějších krajek, svatebních saténů  a módních doplňků. A sám osobně svou kreativitu vkládá do každého záhybu, na vám na míru ušitých a dokonale padnoucích šatů.
Že vám je schopen předložit katalog nejlahodnějších a nejkrásnějších svatebních dortů, jaké jste kdy viděli a že kytice, kterou vám zajistí, bude z ráno čerstvě nařezaných a s vašimi šaty sladěných květů.
 
Že se nemusíte už o nic víc starat, jen o to, abyste byla ve svatební den uvolněná a odpočatá.
 
 
 
Takové kouzlo má totiž rada... Vyber si konkrétní obor
 
Ten vám totiž pomáhá:
 
 
 
 
1) Nabídnout správné služby, které se vám budou snadno prodávat
 
 
...nebo jejich kombinace v balíčcích
 
 
Rozhodnout se, nabízet určitou službu a pak se pro ni snažit najít kupce, je náročné a frustrující.
Ve většině případů je výsledkem to, že službu využije jen minimum lidí.
 
 
 
Rozhodnout se, komu služby budete nabízet a přizpůsobit nabídku tomu, co lidé potřebují, přináší spoustu výhod:
 
Víte přesně, co potřebují
co nejčastěji hledají
co jim nejvíc pomáhá
 
znáte dodavatele
odběratele
postupy
i nástroje, které nejraději používají
 
Umíte jejich
oborovou hantýrku
a vyznáte se v  tom, jak to v takovém druhu firem chodí
 
Dokážete přizpůsobit nabídku i design tak, abyste zaujali na první pohled.
 
 
Už nebudete ta vanilková zmrzlina, kterou najdete za pár šupů na každém rohu.
Stane se z vás ta dokonalá Hrivňákova angreštová, na kterou se stojí fronty až za roh.
 
 
 
 
 

Co znamená, vybrat si obor zaměření, jako virtuální asistent?

 
 
Např.
Pokud se specializujete na realitní kanceláře, můžete nabídnout pomoc už s konkrétními úkoly, které denně potřebují.
 
  • Služby jako... hledání nemovitostí k prodeji a pronájmu
  • Hledání potenciálních kupců a nájemců nemovitostí
  • Vkládání a aktualizace údajů o zákaznících
  • Aktualizace podrobností o nemovitostech
  • Úprava a vkládání fotografií nemovitostí do katalogů a webových prezentací
  • Správa databáze
  • Průzkumy - Cena nemovitostí se neustále pohybuje nahoru a dolů v závislosti na mnoha faktorech, jako je ekonomika, míra migrace, budoucnost lokality atd. Proto je třeba řádný průzkum a neustále sledovat situaci a to je pro firmy časově náročné.
  • Eamilové kampaně. V každém podnikání je nejen třeba si potenciální zákazníky získat, ale také si jejich pozornost udržet. K tomu slouží emailové kampaně.  Je to způsob, jak dát vědět o nových nemovitostech a rozvíjet vztah s klienty.
  • Tvorba tabulek pro srovnávací analýzy
  • Korespondence
  • Vedení přehledů o příjmech a výdajích
  • Sociální sítě jsou základem každého podnikání na internetu a vyžadují jistou strategii. Pro každý druh podnikání se trochu liší.
  • Mapování konkurence. O realitách se ví, že je to vysoce konkurenční prostředí. A jako v každém podnikání, je důležité, udžet si konkurenční výhodu. To nejde bez znalosti a monitorování konkurence.
  • Příprava smluv. V oblasti realit je třeba nejrůznějších druhů smluv. I když se druhy smluv opakují, jejich obsah se mění v závislosti na podmínkách prodeje, či nájmu nemovitosti.
 
 
Když se specializujete na jeden obor, pak nejen že víte, že právě tyhle služby hledají.
Také získáte grif v každém z těch úkolů a nestane se vám, že budete 20 minut přemýšlet nad tím, jak formulovat email,  jak má vypadat popisek nemovitosti ani celé měsíce testovat, která strategie je pro relitní kancelář na sociální síti nejúčinnější. Budete to zkrátka vědět hned. Budete to umět lépe, než ostatní.
 
A také ...nevypadáte a hlavně si nepřipadáte jako Marťan, když klienti používají výrazy jako advokátní úschova, depozitum, geometrické určení nemovité věci a katastrálního území, anuita, akontace, bonita klienta, BSM, zástavní listy, jistina a PENB.  A když řeknou plomba, neztrapníte se doměnkou, že právě přišli od zubaře.
 
 
 
 
2) Nabídnout jim je tak, abyste je zaujali
 
 
 
Představte si, že VY SAMI vlastníte realitní kancelář... 
 
 
 

Jaká nabídka služeb vás zaujme?

Tahle...

  • Tvorba tabulek v excellu
  • Administrativa
  • Vyřizování emailů

 

Nebo tahle?

  • 1 hodina práce virtuální asistentky 300,-
  • 10 hodin práce VA 2.000,-
  • 1 měsíc práce VA 7.000,-

 

Nebo tahle?

  • Hledání nemovitostí k prodeji a pronájmu
  • Hledání potenciálních kupců a nájemců nemovitostí
  • Vkládání a aktualizace údajů o zákaznících
  • Aktualizace podrobností o nemovitostech
  • Úprava a vkládání fotografií nemovitostí do katalogů a webových prezentací
  • Správa databáze
  • Průzkumy - Cena nemovitostí se neustále pohybuje nahoru a dolů v závislosti na mnoha faktorech, jako je ekonomika, míra migrace, budoucnost lokality atd. Proto je třeba řádný průzkum a neustále sledovat situaci a to je pro firmy časově náročné.
  • Emailové kampaně
  • Tvorba tabulek pro srovnávací analýzy
  • Korespondence
  • Vedení přehledů o příjmech a výdajích
  • Monitorování konkurence

 

Která z nabídek stačila k tomu, abyste poznali, že PRÁVĚ TAHLE virtuání asistentka rozumí práci realitních agentů?

 

 
U jaké webové stránky a textu spozorníte?
 
 
 
U téhle?
 
Virtuální asistentka obor
 
Nebo téhle?
 
Virtuální asistentka jejíž obor jsou realitní kanceláře
 
 

 

 

,,Nejde o to, aby majitelé firmy pochopily, co nabízíte,

ale aby bylo na první pohled jasné, že rozumíte tomu, co potřebují ONI."

 

 

VIRTUÁLNÍ ASISTENT OBOR ZAMĚŘENÍjak SI MÁ VIRTUÁLNÍ ASISTENT VYBRAT OBOR

jak VYBRAT SPRÁVNÝ OBOR ZAMĚŘENÍ JAKO VIRTUÁLNÍ ASISTENT

 

3) Dokážete je poskytnout lépe, než kdokoli jiný, bez velkého úsilí

 

Protože...

se v oboru orientujete.

Už víte, jak se co dělá. Jak mají určité smlouvy vypadat, jaké texty fungují. Jaké obrázky přidat na web a jaké do katalogů.

Úkoly děláte často a máte v nich cvik, takže nad nimi nemusíte tolik přemýšlet. Stejně jako v autě sešlápnete spojku automaticky, když řadíte rychlost.

Máte k ruce hromadu šablon, které vám ušetří práci. Nemusíte pro každý úkol vytvářet novou tabulku, nebo psát celý text. Často stačí jen změnit nacionále a dokument o 15 stranách textu,  je připravený.

A také proto,... že když se soustředíte na jeden obor,  můžete přestat používat ne vždy dokonalé věci ,,zadarmiko" a můžete si dovolit pro své úkoly i drahé, sofistikované nástroje, za které by se vám u projektů, které přijdou jednou za čas, nevyplatilo investovat, ani když by se jednalo o pár stovek. Ale pro daný obor jsou perfektní.

Totiž... úkoly, které ručně i když mistrně vypracováváte několik hodin, zvládnete s vhodným nástrojem za pár minut. A existují i takové, které práci za vás odvedou úplně. V takovém případě se můžete postarat během hodinky o 10 klientů najednou i když zrovna chytáte ryby na nerezový pilkr v Norsku.

Představte si, že použítím vhodných nástrojů ušetříte 1,5 hodiny denně. To je 376,5 hodiny ročně. V zaměstnání to je 47 dní dovolené! 

Kdo by se nepral za 1 měsíc a 17 dní PLACENÉHO volna ;)

 

 

 

V tomhle je chyták...

 

Finta není v tom, dřít jako blázen, ale pracovat chytře. Míň za víc.

 

 

Když se rozhodneme stát virtuálním asistentem...

 
 
 
  • ...chceme mít jistotu, že nás práce bude bavit.
  • Chceme mít jistotu, že o naše služby bude zájem.
  • A nakonec... a to především, že dostaneme zaplaceno tak dobře, abychom si ta ostatní dobrodružství, mohli bez obav užívat.

A je úplně jedno, jestli je vaše představa dobrodružství hon na Birkinku ve slevě, nebo život mezi domorodci.

 

Chceme mít jistotu, že dostaneme zaplaceno tak, jak si představujeme,

protože...pokud máte děti, blízké o které se potřebujete postarat, nebo VELKÉ SNY, kdo by vsázel své živobytí na práci, kterou jen tak odhadl...

 

 

Proto si sestavte seznam oborů, které vás zajímají.

 

( Pokud jste budoucí virtuální asistent a odběratel emailů z VA Akademie...TOHLE je ten okamžik, kdy si  berete k ruce pracovní list - Najdi svoje zaměření, který jste si jistě poctivě vypracovali hned po obdržení :) Pokud ne, najdete ho jako dárek hned ve druhém emailu uvítací série.)

V tomto okamžiku se zaměřujete na první rámeček s názvem Zájmy

 

 

 

 

Teď je třeba zjistit, jestli jsou vaše sny reálné

a jaký mají finanční potenciál

 

 

 

POTŘEBUJETE MÍT KOMU SLUŽBY VIRTUÁLNÍHO ASISTENTA NABÍZET

 

Není důležité, aby váš trh byl co největší. Je jen třeba, aby byl dostatečně velký.

Záleží totiž, co nabízíte, jaký máte potenciál vydělat a jaká je vaše konkurence.

Lidsky řečeno...

U nás není jistě tolik lidí, kteří si mohou dovolit Rolexky, ale to neznamená, že tu není dostatečně velký trh na to, je tu prodávat.

Jejich cena vyváží velikost ( v tomhle případě spíš ,,malost" :) cílové skupiny.

Btw...  malost není ve skutečnosti regulérní slovo :0

 

Casia mají jistě mnohem větší odbytiště, ale také obrovskou konkurenci.

 

JAK VYPADAJÍ hodináři, prodávající Casia a jak ti, kteří prodávají Rolexky?

 

 

To, že takových hodinek prodáte víc, neznamená, že víc vyděláte.

Znamená to jen to, že máte víc práce.

 

 

 

Takhle si jako virtuální asistentka / asistent vyberete ten správný obor 

 

 

Položte si otázky?

Budou lidé vaše služby virtuálního asistenta/virtuální asistentky využívat?

Má obor, na který se chcete zaměřit, budoucnost?

 

Základní informace, od kterých se můžete odrazit najdete u Českého statistického úřadu.

My ale zkusíme Potterovštější styl a zavěštíme si z křišťálové koule. No... to jsem možná trochu přehnala, ale do budoucnosti se tak trochu podíváme.

 

Dejme tomu, že jste se rozhodli, poskytovat své služby např. správy soc. sítí a tvorbu newsletterů kadeřnictvím a salonům. Chcete mít jistotu, že má tenhle obor budoucnost a že se firmám v tomto oboru bude dařit natolik, aby si vás mohli dovolit dobře zaplatit.

Jak zjistíte, jaký je o kadeřnické služby mezi lidmi zájem a jaké má tendence?

Teoreticky byste mohli využít ke zjištění trendu i plánovače klíčových slov ( kde pak můžete získat i podrobnější informace) ale pro začátek je mnohem jednodušší, použít nástroj Google Trends a zadat do něj vyhledávaný termín.

V tomto případě zadáme slovo ,,KADEŘNICTVÍ" v lokalitě ČR a vidíme, že měl do nedávna vzestupnou tendenci a nyní tak trochu stagnuje.

obory pro virtuální asistentky

 

V dalším případě je zadán výraz ,,VIRTUÁLNÍ ASISTENT" v celosvětovém měřítku.

Tady je křivka trendu mnohem jednoznačnější.

 

virtuální asistentka obor v Google Trends

 
Případně ,,služby virtuálních asistentů"

 

služby virtuálních asistentek a obory v google trens

 

 

Když jste si vybrali 3 obory, na které se chcete případně zaměřit, ...posledním krokem je, rozhodnout, který má pro vás největší finanční potenciál.

Tzn. kdo z těchto vašich ideálních zákazníků má nejvyšší zisky,... aby si vás mohl dovolit zaplatit a kdo největší motivaci k tomu, využít vaše služby?

 

 

Co by měl být váš další krok?

 Vypracovat šablonu IDEÁLNÍHO ZÁKAZNÍKA 

 
 
 
 

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
ZDARMA KE STAŽENÍ:
 
 
 

Slovníček pro virtuální asistenty

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Staň se odběratelem emailů

z VA Akademie a stáhni si

E-BOOK ZDARMA

Jak se stát

virtuálním asistentem

 

 

Přivýdělek z domova