Jakou si nastavit cenu svých služeb virtuálního asistenta a jak to udělat, abyste ji mohli zvýšit vysoko nad běžný průměr
,,Když v podnikání nevyděláváte peníze, které pokryjí váš rozpočet,
není to práce, ale koníček."
Je fér říct, že průměrní virtuální asistenti mají často potíže s tím, se uživit.
... A TO VY BÝT NECHCETE!
Průměrný virtuální asistent vydělává 130,- korun na hodinu, což znamená, že potřebují několik klientů zároveň, aby sebe a svou rodinu uživili. Také spoustu času, aby potřebný počet klientů získali.
Protože, když odečtete náklady,... moc jim toho nezbyde.
Data z průzkumů tento smutný fakt jen potvrzují.
Ale ...účty platit musíme. A tak občas berete i méně zajímavé projekty.
Občas jdou získat na portálech a v agenturách, kde se takové zakázky zdánlivě snadno hledají.
To je problém s portály jako Easytask, Jáudělám a nejrůznějšími zprostředkovateli.
Peníze většinou nestojí za NIC..
Přesvědčte se sami...
Smutný pohled.
80,-Kč na hodinu? To jako vážně?
Když odečtete náklady...
Faktem je, že na takových místech své vysněné klienty nenajdete.
Zkuste se přesvědčit sami. Zaregistrujte se tam...
Kolik klientů se vám za den ozve?
A kolik jich musíte každý měsíc získat, abyste se uživili?
Klienti z portálů a agentur mají (ne)jedno společné...
Vždycky chtějí něco zadarmo
Smlouvají o každou korunu
Žadoní o služby navíc
Volají i mimo pracovní dobu, o víkendu i pozdě večer, bez jekékoli známky uzardění.
Jednají s vámi, jako s levnou a podřadnou pracovní silou.
Proto to není ta správná cesta.
Nechtějte být HODINOVÝ asistent.
Nechte si platit za výsledky, ne za čas.
,,Důvodem, proč virtuální asistenti nevydělávají, není to, že by byli hloupí, neschopní, nebo poskytovali špatné služby. Ale to, JAK JE PRODÁVAJÍ."
Většinou to není ani jejich vinou. Nikdo jim neukázal, jak na to.
Kdysi jsem měla stejný problém.
JAK STANOVIT CENU TOHO, CO NENÍ VIDĚT?
Jakou cenu si mám jako virtuální asistentka / asistent za své služby naúčtovat?
Není tohle moc?...Nebo málo?
V tomto článku si ukážeme, proč někdo tráví nad bídně placenými úkoly celé týdny, když někdo jiný vydělá mnohem víc, za pár hodin.
Z vlastní zkušenosti vím, že zejména v začátcích, může být oceňování vlastní práce velkou výzvou. Dobře zvolená cena služeb se přímo podílí na celkovém úspěchu vaší firmy.
Ale ...službu není vidět. Na tu si nesáhnete, jako třeba na lněný ubrus s ruční výšivkou. U spousty služeb, nemáte žádný materiál, který spotřebujete, nitě, látky které rozstříháte, odstřižky, které nevyužijete. Jak tedy stanovit cenu něčeho, co nevidíte?
Takže... jak můžete, jako virtuální asistentka, vydělávat víc, a jak vytvořit cenu služeb...
VE SKUTEČNOSTI VÁS NIKDO NEPLATÍ ZA HODINU PRÁCE, NEBO ZA ÚKOL.
PLATÍ VÁS ZA VÝSLEDEK, KTERÝ MU PŘINÁŠÍTE!
Ještě se NEstalo, že by se majitel firmy vzbudil a řekl si...
,,Dnes si zaplatím hodinu práce virtuální asistentky. " nebo ,,dnes si nechám od někoho udělat web ve Wordpressu."
Ale VŽDYCKY si řekne něco jako...
Dnes si musím najít někoho, kdo mi dokáže udělat web, který získá víc zákazníků, nebo...
kdo umí spravovat Facebook tak, aby mi přiváděl nové klienty,
napsat emailovou sérii, která mi zvýší zisk,
někoho...kdo se mi mrkne na web a řekne, co otestovat a možná zlepšit,
kdo bude komunikovat se zákazníky na chatu a mailu tak, že mi do 3 měsíců zvedne obrat alespoň o 12%.
To je HODNOTA, za kterou lidé platí.
Takže ... položte si otázku:
Co přesně má zákazník po tom, co mou službu využije?
Nezáleží na tom, co za službu to je, ale CO JE JEJÍM VÝSLEDKEM.
Např... Vy už nyní víte, že ( pokud se držíte pokynů :) cílem všech tréninků VA Akademie je, abyste na konci měli firmu, která funguje v online prostředí, má vše nastavené a zautomatizované tak, aby se na vás zákazníci sami obraceli a vy je nemuseli nikde hledat.
Že se stejným problémem pak umíte pomoci svým klientům do té míry, aby přinášely výjimečné výsledky ( A vy si za ně mohli účtovat výjimečné peníze :)
Ale základní hodnota služby může být různá.
Nabízíte zpracování dokumentace ... klient získá 2 hodiny volného času.
Nabízíte balíček vaší služby na půl roku?... Co přesně má zákazník po tom půl roce?
Oficiální definice: „Hodnota je součet vašich dovedností, zkušeností, znalostí a aktivit. “
Lidská definice: Cena služby je úměrná velikosti trnu, který firmě z paty vytáhnete.
Pokud máte dlouhodobě úporné bolesti zad, a někdo vás jí po půl roce rehabilitace natrvalo zbaví, má pro vás taková služba vysokou hodnotu.
Pokud někdo uspořádá dortový tábor pro děti ( na ten určitě všechny děti budou chtít jet:) a výsledkem bude celoživotní potřeba píchat si inzulín, na který si ještě budete muset v lékárně připlácet... jakou hodnotu má ve vašich očích taková služba?
Hodnota se nezvyšuje tvrzením, že jste nejlepší, nebo že něco děláte 20 let.
Také nemá nic společného s vaší hodnotou, jako člověka,... nebo vaším sebevědomím.
Spíš se ,,službovědomím" :)
Pokud VÍTE, že vaše služba přináší opakovaně klientovi každý měsíc o 100.000,- víc, než když vás nemá... je v pořádku říct o 50.000,- na ruku, i když si v ostatních aspektech života nejste sebou jistí.
Pokud někdo vůbec netuší, jestli dosáhne jakéhokoli výsledku, pak pro něj bude ocenění vlastní služby problém.
Je třeba UKÁZAT, CO klient díky vašim dovednostem a zkušenostem získá.
On totiž platí za rozdíl, mezi vaším řešením a těmi ostatními. Za to, CO VY UMÍTE PŘINÉST a ostatní NE
O co je výsledek vaší služby lepší?
Mně také lidé neplatí 19.000,-Kč za 28 emailů, protože nemají co číst,
ani FIRMY 4.000,-Kč za hodinu konzultace, protože si nemají s kým pokecat
...ale za ZMĚNU, které díky nim dosáhnou.
TOHLE JE DŮVOD PROČ...
Toto je marketingová agentura a její tým specialistů, kteří tvoří kampaně pro firmy jako Moneta , Aukro, RegioJet, Mall. cz. NOTINO a další.
a tohle je VA Akademie a její tým specialistů...
Toto je porovnání výsledků účinnosti našich vlastních webových stránek, sociálních sítí i emailových kampaní
PROČ VÁM TO ŘÍKÁM?
Protože... když to dokážu já já, tak VY TAKÉ !
NEpotřebujete podporu stvky lidí, ani zvláštní nadání.
Je to DOVEDNOST. A to znamená... že se dá naučit :)
Naučím vás to.
Neříkám to, protože bych měla potřebu, dělat na vás dojem. ALE abyste viděli, že...
... se správnými znalostmi MŮŽETE DOKÁZAT i VYDĚLAT to, co celá agentura.
... přesto, že si účtujete vysoké částky, klient pořád zaplatí méně, než nakolik by ho vyšel tým odborníků, nebo marné pokusy a OMYLY, když si dělá všechno sám a neví jak.
A proto vás zaplatí RÁD.
I VY můžete BÝT PLACENÍ ZA VÝSLEDKY, ZMĚNU A DOVEDNOSTI,... ne za čas, který prací strávíte.
,,Pokud umíte vyřešit problém, který lidi pálí,
CENA pro ně přestane být překážkou"
Umíte zvýšit firmě příjmy o 100.000,- každý měsíc jen díky správě fb stránky?
Pak pro ni není překážkou, zaplatit vám 40.000,- Kč.... Pořád je na tom totiž o 60.000,- lépe, než když by vás neměla.
Už nikdo neřeší, jestli vám to zabere jen 10 hodin v měsíci, nebo jestli máte 3 podobné klienty.
ZAJÍMÁ JI JEN TO, JESTLI PŘINÁŠÍTE TO, CO POTŘEBUJÍ.
Dokážete napsat sérii 6 emailů, která vydělává opakovaně každý měsíc 250.000,- Kč?
Kdo by váhal, vám za těch 6 emailů zaplatit 200.000,-Kč naráz?
Nebojte se, že by vaše služba byla moc drahá.
,,Když o Vás lidé skutečně stojí, najdou způsob, jak si vás ,,dovolit."
Když víte, co děláte, je to snadné.
Když ne... no, vždycky můžete být ta druhá varianta...
JAK SPOČÍTAT HODNOTU SLUŽBY - VZOREC...
TO JE PROSTĚ POSTAVENÉ NA HLAVU!
Už jsem naznačila, že nejsem fanouškem účtování hodinové sazby, nebo plateb za každý měsíc
Z mnoha důvodů.
PROČ JE TO ŠPATNĚ?
- První z nich ...nemyslím si, že platit za ČAS je výhodné pro kteroukoli stranu. Funguje totiž na prIncipu: Čím déle zákazníkovi trvá, dosáhnout cíle, tím víc zaplatí. Mělo by se připlácet za rychlost, ne za pomalost.
- Druhý... když si u vás někdo zaplatí 30 hodin práce, musíte je odpracovat. ALE... Když vás zaplatí výsledek, nikdo neřeší, že jste ho dosáhli za dvě hodiny.
- Třetí...den má jen 24 hodin. Víc klientovi denně nenaúčtujete.
-
Když jste placení za čas, ... a chcete vydělat víc, pak musíte tou prací strávit víc času.
A NIKDO se přeci nechcete stát virtuálním asistentem proto, abyste trávili prací co nejvíc času.
Nebo ne?
Proto nejlepší způsob, jak na cenotvorbu služeb je, když si účtujete cenu podle HODNOTY své služby.
Tehdy totiž NEMĚNÍTE ČAS ZA PENÍZE.
Hodnota služby je přímo úměrná VELIKOSTI problému,
kterého dokážete lidi zbavit
Zbavit vás obvinění z vraždy a případného doživotního vězení ma větší hodnotu, než zbavit vás plné popelnice. Proto bere právník víc, než popelář.
Jaké problému zbaví vaše služba vašeho zákazníka?
Zbaví ho toho problému trvale, nebo dočasně?
Jak rychle to dokáže?
VZOREC VÝPOČTU HODNOTOVÉ CENY SLUŽEB
ZTRÁTY + ZISK - PŘEKÁŽKA = HODNOTOVÁ CENA VAŠÍ SLUŽBY
Stáhni si ZDARMA tahák ke stanovení ZÁKLADNÍ HODNOTY
Vysvětlivky:
ZTRÁTY .... tj. kolik klienta stojí, nedosažení výsledku o který usiluje a který VY jim můžete přinést.
A to nejen finančně, ale i emočně.
Uvedu PŘÍKLAD...
nedávno v důsledku koronakrize spousta restaurací zkrachovala. Většina těch, které zůstaly, se potýká s finančními problémy.
Pak jsou ale i takové, které prosperují. Buď jsou to případy jako Restaurace Na Pašince v Kutné Hoře, kde jim úprava prodejní strategie nejen zachránila ( firemní) život, ale dokonce zvedla zisk z jednoho zákazníka. Stejně jako další, kteří přizpůsobili způsob prodeje a objednávek a směrovali je na sociální sítě a web. Řada z nich se zaměřila na vlastní eshop s polotovary a doplňkovými produkty ( např. vína), který buď již měla, nebo jej zavedla.
Jaká je ale ZTRÁTA restauratéra, který nic takového neudělal?
Který neměl nikoho, kdo by prodej do online světa přesunul? Nebo, ...komu připadal marketér za 40.000,- drahý?
KOLIK ho absence zákazníků a tudíž tržeb stála každý měsíc?
Kolik peněz celkově?
Co ho to stálo emocionálně? Tzn. jak se celou tu dobu cítil?
Jak vypadala rodinná pohoda u něj doma?
Přišel jen o tržby, nebo celou hospodu?
Jsou i tací, kteří byli nuceni vyhledat odbornou pomoc v podobě psychologické podpory, která také není levná.
Někdo možná investoval do jiných řešení, která ale nepomohla.
Co to znamená pro jeho budoucnost?
Co si asi říká dnes, když se ohlédne zpět?
To všechno se do ZTRÁT započítá.
V tomto konkrétním případě... i když je cena experta na soc sítě, nebo eshopy, který podobných zisků dokáže co nejrychleji dosáhnout, extra vysoká, neúčtuje si milion za měsíc, který jinak restauraci stojí, takový problém nevyřešit.
ZISK ... tj. jaký je váš cíl měsíčního příjmu ( např. chcete vydělávat 80.000,- měsíčně, ...pak potřebujete 4 klienty s dvacetitisícovým projektem, 2 se čtyřicetitisícovým, nebo 80 s tisícovým)
Čtyři klienti není nijak vysoké číslo, aby se nedali získat. To je proveditelné.
Zvlášť, když nabízíte službu, která umí změnit klientovo podnikání ( nebo život ;), pak si neúčtujete nijak závratnou sumu. Protože to je to, co dobrá služba virtuálního asistenta přináší.
Přináší ZMĚNU.
VÝSLEDEK A ZMĚNA...to je to, za co vás lidé platí. To tvoří základ hodnoty služby.
Získat 1 klienta dá úplně stejně práce,
ať prodáváte službu za 100,-, nebo za 20.000,-
ROZDÍL JE V TOM, JAK to děláte.
PŘEKÁŽKA...
Podívejte se, kolik ( a jaké) jsou firmy ochotné platit za řešení svého problému konkurenci a srovnejte své řešení s tím jejich.
Překážka je rozdíl mezi vaší cenou a jejich.
Samozřejmě,... pokud vaše služba nepřináší to, co by měla, nebo pokud nejste schopni zaručit časový horzont, ani výsledek, pak je i 20,-Kč týdně moc vysoká cena.
Pokud jste nejlepší, pak není problém účtovat si tolik, za kolik stojíte.
Když jsou lidé skutečně připravení investovat do svého podnikání, přestože se jedná o pro ně vysokou částku, není pro ně problém, udělat to pro výsledek, který přinášíte.
Je to WIN - WIN situace pro obě strany.
Klient dosáhne toho, o co usiluje, ... výsledku který jim slibujete a vy kromě peněz a spokojeného klienta i čísla, se kterými se můžete pochlubit.
Můžete je pak ukázat dalším lidem, abyste mohli říct... podívejte, tohle umím, kdykoli je třeba ... jsem nejlepší a proto stojím za každou korunu. To k vám přivede víc úžasných klientů... právě takových, o které stojíte.
Navíc, si díky vyšším ziskům můžete dovolit investovat do nástrojů, které si vaše konkurence nemůže dovolit. Nejenže tím získáte další konkurenční výhodu, ale hlavně vám ušetří více práce a dosáhnete ještě lepších výsledků.
JAK SPOČÍTAT CENU SLUŽBY - VZOREC
HODNOTOVÁ CENA SLUŽBY + NÁKLADY = KONEČNÁ CENA SLUŽBY
Pro začátek si vezměte k ruce kus papíru a tužku...
Komu matematika nedělá dobře, (tak jako mně), také něco na obalení nervů. Třeba domácí punčák. Tam kombinace cukru a alkoholu udělá své :)
Nejprve si sepište pár čísel. Je jasné, že něco bude přibližný odhad, ale to vůbec nevadí.
Cenotvorba
1. krok je jasný :)
U stanovení cen je třeba vycházet z běžných nákladů na vaše služby ( v tomto případě za měsíc), jako jsou :
- kancelářské potřeby
- energie,
- software a placené nástroje
- nájemné ( pokud využíváte např. coworkové centrum)
- poplatky a daně (protože... jesltiže nabízíte své služby opakovaně MUSÍTE mít živnostenský list - jste podnikatel)
- poštovné
- pojištění
- internet
- telefon
- případné náklady na offline propagaci ( letáky, vizitky, atd)
- rezerva na slevy, propagaci, odměny affiliate partnerům, pokud plánujete partnerský program
Pokud hodláte odměňovat své partnery za přivedení nových zákazníků, je třeba s touto odměnou v cenách počítat. Ať už je hodláte odměňovat formou finančních odměn, nebo svými službami.
(Btw. skvělý nástroj pro správu partnerského programu je český Affilbox, jehož autorem je odborník na affiliate a zákaznickou podporu, sympatický kolega marketér Mario Roženský :)
Nezapomeňte zahrnout rezervu pro další výdaje, vyplývající z vaší SWOT analýzy. Abyste měli dostatek financí na přicházejcí obchodní příležitosti a případné hrozby, protože... od toho přeci peníze jsou. Aby řešily problémy, které nás nedělají šťastnými :)
Od pravidelných nákladů je třeba se odrazit.
S tím, jak se zvyšují vaše zkušenosti a dovednosti, stoupá i HODNOTA vašich služeb.
TA pro potenciálního klienta většinou znamená zásadní rozdíl mezi vámi a ostatními.
2. krok:
Nyní je třeba se zaměřit na vaši představu o tom, kolik si musíte (ne chcete) vydělat, abyste si zajistili dostatek financí k zajištění základních potřeb. Abyste pokryli své běžné výdaje. Bydlení, jídlo, ošacení atd.
Nyní v součtu získáte minimální částku, za kterou můžete pracovat (měsíční).
3.krok
Dalším krokem je, stanovení cíle, kterého chcete dosáhnout.
Kolik byste si chtěli vydělat?
Je jasné, že řada z vás řekne co nejvíc, ale zkuste si stanovit konkrétní, reálné ceny, které byste si představovali. Kolik by měl být čistý zisk, abyste byli maximálně spokojeni? Abyste si mohli dovolit všechno to, po čem tak tak dlouho toužíte.
Chodit do lepších restaurací, nebo na masáže. Wellness víkendy. Hezké šaty. Boty. Auto. Dům. Pěknou dovolenou. Otevřené letenky z místa na místo.
4. krok
Rozhodněte se, kolik času jste ochotni práci věnovat. ( Počet hodin za měsíc)
Záleží, jestli...
chcete pracovat jako dřív? Alespoň 8 hodin denně?
Nebo jen 4?
Chcete pracovat 7 dní v týdnu, nebo 3?
Minimální měsíční částku ( tu z bodu 3) a ideální částku, vydělte počtem hodin.
Po vydělení minimální částky získáte nejnižší cenu.
Po vydělení ideální částky získáte cenu, ke které směřujete.
A ani tato cena nemusí být ještě konečná. Ale to si povíme za chvilku.
( I když budete nabízet úkolovou sazbu, pro začátek je třeba vědět tyto částky alespoň orientačně. Až budete stanovovat cenu za jednotlivé úkoly, nebo sestavovat ba líč ky služeb, které se lépe prodávají, stejně se orientujete podle času, které vám tyto úkoly zaberou))
5. krok
Pokud jste si stanovili ideální částku, na kterou se chcete dostat, je třeba nabídnout takovou službu , za kterou bude klient ochoten tuto cenu zaplatit.
Neznamená to, že musíte nabízet zázraky na počkání. Musíte najít způsob, jak zvýšit hodnotu toho, co nabízíte. Byť je to třeba jen přepis textu.
,, KAŽDÁ ÚSPĚŠNÁ FIRMA CHCE ZA SVÉ PENÍZE, POKUD MOŽNO, TO NEJLEPŠÍ
PROTO JE ÚSPĚŠNÁ"
JAK ZVÝŠIT HODNOTU SLUŽBY A JAK JI KOMUNIKOVAT
Už jsme si řekli, že...
Teď se vás zeptám...
Když byste měli zaplatit jednu korunu a mohli si za ní vzít jednu z těchto věcí, která by to byla?
Obě jsou z papíru a na obou jsou čísla.
Tipnu si, že byste si vybrali diář.
Je koruna částka, kterou byste byli ochotni zaplatit?
Dali byste i víc? Kolik?
2,- Kč? 100,- Kč?
Ale... co když vám řeknu, že na útržku papíru jsou zítřejší výherní čísla Sazky. Která na 100% vyjdou.
Hlavní výhra je 15. 382 198,- Kč
Změnili byste názor? Vybrali byste si diář i teď?
Kolik byste byli za ušmudlaný lístek ochotni zaplatit?
Odhadnete, co se právě stalo za kouzlo?
Útržek papíru právě před vašima očima změnil díky komunikaci svou HODNOTU. A tím také váš názor na výběr.
To, co zvyšuje hodnotu vašich služeb, je také to,
co ovlivňuje rozhodování potenciálních zákazníků o tom,
jestli se rozhodnou pro vás, nebo dají přednost konkurenci
Teď... už je vám jasné, PROČ...
Hodiny klavíru u klavírního mistra mají větší hodnotu, než u učitelky v lidušce.
Osobní trenér pro olympioniky je dražší, než hodina skupinového aerobiku.
PROTOŽE VÁS DOSTANOU KAŽDÝ NĚKAM JINAM!
Zvýšit hodnotu můžete i dalšími způsoby.
Nejdříve uvedu jeden učebnicový příklad....
...zásilkový obchod Alza.cz. Ten jistě znáte. I reklamu z televize.
Nejrychlejší doručení, podpora 24 hodin denně, bezproblémová reklamace zboží, možnost vyzvednutí v Alza Boxech atd.
Jejich zboží je stejné, jako všude jinde.
Zdaleka není nejlevnější na internetu.
Ale jistota, že vám vymění zboží bez jakýchkoliv komplikací i všechny ostatní jmenované výhody, zvyšují v očích zákazníka hodnotu zboží.
A proto za ně o nějakou korunu navíc rád připlatí.
HODNOTA ZVYŠUJE CENU VAŠICH SLUŽEB, ALE JE TAKÉ VAŠÍ KONKURENČNÍ VÝHODOU
Není třeba řídit se cenami konkurence a být co nejlevnější.
Jak na to...
ZPŮSOBY, JAK ZVÝŠIT ZÁKLADNÍ HODNOTU A TUDÍŽ I CENU VAŠICH SLUŽEB VIRTUÁLNÍ ASISTENTKY / ASISTENTA
Co má na cenu, kterou je zákazník ochoten za vaše služby zaplatit, zásadní vliv:
- Vzdělání v daném oboru ( když jdete k lékaři, např. zubaři, zaplatíte za ošetření zaníceného zubu víc, než když vám ho vytrhne kovář)
- Míra vašich zkušeností v oboru ( pokud oboru rozumíte do hloubky, mají vaše služby pro firmy v oboru vyšší hodnotu)
- Výsledky, kterých jste prokazatelně schopni dosáhnout ( umíte získat 1000 lajků u motivačního citátu na fb stránce stejně, jako každý, nebo díky ní dokážete zvýšit zisk o 20%?)
- Délka praxe v oboru
- Certifikáty
- Získaná ocenění
- Lepší kombinace služeb, které jsou pro vaše klienty dokonalým řešením jejich problému
- Jména vašich klientů
- Jejich doporučení
- Samozřejmě kvalita odvedené práce
- Vaše dobré jméno ( brand )
Co ještě?
Může to být :
- Větší rychlost s jakou jste schopni služby poskytnout
- Vhodnější nástroje se kterými pracujete
- Snazší dostupnost ( jak snadné je, si vaše služby objednat)
- Jak snadno lze vaše služby zaplatit
- Flexibilita
- Snazší spolupráce, či komunikace s vámi (nové technologie)
- Škála služeb, kterou nabízíte
- Množství nástrojů se kterými umíte pracovat
- Znalosti které máte
- Poskládání lákavých balíčků buď z různých služeb a benefitů, které mají vyšší hodnotu nežli samotná služba, nebo s různou dobou ( měsíc služeb bude levnější, nežli týden apod.)
- Různé úrovně poskytování služeb, podle četnosti jejich využívání
- Stejně tak mohou být klienti za využívání vašich služeb odměňováni
- Sofistikovanější úroveň služeb ( díky znalosti práce s vhodnými nástroji)
- Služby zákazníkům
Co dalšího zvyšuje hodnotu a CENU vašich služeb...
Zásadní vliv na ceny služeb mají jejich konkrétní přínosy, které jejich využíváním klienti získají.
Pokud klientovi ušetříte hodinu práce denně tím, že mu zorganizujete emaily...má pro něj hodina vašich služeb jistou hodnotu.
Pokud jste schopni zdvojnásobit zisk jeho firmy, bude v jeho očích hodnota hodiny vaší služby několikanásobně vyšší.
Kolik byste by byli VY ochotni zaplatit člověku, který vám hodinu opravuje chyby v textech?
A kolik... když vám marketér za hodinu získá 2 klienty?
To je důvodem, proč např. za přepisy textů, které děláte celý den, je ochoten zaplatit jen pár korun,
zatímco za kvalitní správu facebookové stránky, díky které firmě umíte přivést nové zákazníky, zaplatí desetkrát víc i když vám zabere mnohem méně času.
Proto u stanovení cen vždycky záleží na jednotlivých činnostech, které ceníte. A hlavně na tom, aby tyto rozdíly chápal i klient.
S cenou služeb lze dál pracovat, jak potřebujete.
Směrem nahoru, ale i dolů
Pokud vám minimální částka vyšla např 300,- /hod, je možné účtovat si 200,-/hod, jestliže se současně věnujete dvěma menším klientům zároveň a účtujete si služby úkolově. Nebo celé balíčky služeb.
Pokud si účtujete hodinovou sazbu, tak to udělat nemůžete. Protože nemůžete za den vyfakturovat víc, než kolik má. Navíc sami sebe trestáte za to, že jste šikovní a rychlejší, než nemotorná konkurentka.
A proč byste měli vydělat míň, jen proto, že to s čím ona se patlá hodinu, za vás zvládne některý z nástrojů, aniž byste se vy museli dotknout klávesnice?
Když účtujete úkoly, tak úkol je úkol a nezáleží, jestli ho děláte pro 1, nebo 4 klienty naráz. Což u některých projektů lze. Zvlášť když víte, jaké nástroje použít.
Výsledná částka, kterou vyděláte, je vyšší, než jste počítali a přitom jste schopni nabídnout klientovi mnohem nižší cenu, než ostatní.
Základ je odhadnout, jak dlouho vám přibližně úkoly zaberou.
Jako virtuální asistentka můžete stanovit také individuální cenovou nabídku, která se můžete přizpůsobit velikosti/úspěšnosti firem
Jinou cenu můžete stanovit za správu sociální sítě např. budete-li pracovat pro firmu OP Prostějov a jinou pro začínající krejčovský salon, který nikdo nezná.
Někdy se stává, že klientská firma využívá svůj interní zakázkový software, nebo jiné nástroje, které si nechala vyrobit.
Může to být účetní systém, nástroje na správu úkolů atp.
Když bude třeba, abyste se s ním naučili zacházet, je dobré naúčtovat si i čas strávený učením.
Hodinová, nebo úkolová sazba?
Možností je v tomto případě několik.
Pokud si účtujete hodinovou sazbu, máte strop. Protože den má jen 24 hodin.
Stejně, jako když si účtujete např. normostrany... a vaše služba je přepis textu, pak jediná cesta jak cenu zvýšit je, např. větší rychlost s jakou váš klient tuto službu získá. (Přepis do 3 dnů je levnější, než expresní do 24 hodin.)
Klientům je úplně jedno, jestli rezrvujete letentky, nebo doplňujete zboží do ,,regálů" v eshopu už 10 let. 2.000,-/hod vám za to nikdo nedá.
Podle mne, je lepší nabízet balíčky služeb, nebo úkolovou sazbu. Případně jejich kombinaci. Tzn. balíčky + je na míru doplnit službami, které klient potřebuje.
Pokud jste četli návod, jak sestavit dokonalé balíčky služeb, pak víte, že vám to umožní přinášet lepší výsledky.
Pak můžete lépe využít automatizace některých úkonů, kdy práci za vás odvedou vhodně zvolené nástroje. Nebo můžete pracovat pro několik klientů zároveň a znásobit tak svůj zisk.
Balíčky jsou výhodné pro obě strany.
Z psychologického hlediska pomáhá kombinace více služeb v balíčku oslovit zákazníky, kteří ještě nejsou dostatečně rozhodnutí, zakoupit jednu z nich. Ale kombinace více produktů už v klientech může vzbudit zájem.
Stejně tak je pro lidi snesitelnější, přemýšlet o tom, že zaplatí za balíček Standard, nežli že musí zaplatit zvlášť za přepis, korekturu, formátování atd. atd. Je ale důležité uvést, co všechno balíček obsahuje.
( Jak sestavit dokonalé balíčky služeb)
Další výhodou balíčků je, že v podstatě zvýšíte svůj zisk tím, že poskytnete klientům slevu.
Hned to vysvětlím...
Klient zaplatí za balíček služeb méně, než by zaplatil za každou službu zvlášť.
Ale... tím, že klient zakoupí celý balíček služeb, zakoupí i ty služby, na kterých by se jinak snažil ušetřit. Tím se tzv. zvýší se zisk z jednoho zákazníka.
Další možnost, jak zvýšit hodnotu a cenu, je, že klient získá ke službě jiné benefity. Třeba přednostní vyřízení objednávek.
Základní princip balíčků ale tkví v tom, že každý klient má svou cenu, kterou je ochoten za vaši službu zaplatit.
Např. nabízíte digitalizaci dokumentů a přepisy zvukových záznamů.
Existuje skupina lidí, která je ochotna za digitalizaci zaplatit 80/h a za přepisy 150/h.
Další skupina je ochotna zaplatit za digitalizaci 90/h a za přepisy 120/h. Tím, že vytvoříte balíček obou služeb, oslovíte obě skupiny potenciálních klientů.
Více zde: https://www.va-akademie.cz/news/virtualni-asistent-balicky-sluzeb/
Nezapomeňte, že...
cenou vašich služeb si sami určujete, s jakým druhem klientů ( ideálních zákazníků)
chcete pracovat.
Použité zdroje: Sunny Lenarduzzi
Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.
Marketér tělem i duší.
Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.
E-BOOK ZDARMA