Klientské reporty - 7 důvodů proč jsou důležité a jak na ně

26.03.2020 09:46

Co jsou klientské reporty


1) Klientské reporty jsou nejlepší způsob, jak se můžete změnit z jednorázového nouzového řešení v nepostradatelného člena firemního týmu.

2) Klientské reporty jsou cesta, kterou ukážete svým klientům, co děláte a jaké budou vaše další kroky, bez zbytečných otázek. Cesta, díky které vás přestanou vidět jako nutný výdaj a začnou vnímat jako skvělou investici.
 
3) Klientské reporty jsou důvod, proč vám klienti platí desetkrát víc, než ostatním.

Dávají vám potřebné sebevědomí a každodenní motivaci.

Když totiž vidíte černé na bílém kus poctivě odvedené práce, která ovlivnila spousty dalších lidí... pak začněte být na to, co děláte, skutečně hrdí. A vydělané peníze už jsou jenom třešnička na dortu.


 

Nehledě na to, na jaký druh služeb se budete zaměřovat, ...jestli propadnete copywritingu, správě sociálních sítí, zaujalo vás SEO, nebo webové stránky, reporty se všemi potřebnými informacemi na jednom místě jsou důležité hned z několika důvodů...


4) aby klient jasně viděl rozdíl mezi tím, jak se mu daří s vámi a jak bez vás, ( má to zásadní vliv nejen na délku vaší příští spolupráce, ale také na výši vašich příjmů)

5) abyste spolu mohli naplánovat rozpočet na příští měsíce

6) aby jasně viděl, co funguje, co je třeba upravit a proč

7) abyste mohli plánovat, jak postupovat dál


 


Jaké virtuální asistent předkládá druhy reportů:



Buď pro jednotlivé kanály:

emailový report ( u newsletterů a emailových kampaní)
SEO report
PPC report
report on-line prodejů
Google Analytics report
report ze sociálních sítí
report pro Fb reklamu
také třeba i pro jednotlivé Landing Page atd.

Záleží,... jaké služby poskytujete.


VIRTUÁLNÍ ASISTENTKA REPORT



V případě, že jste se skutečně zaměřili na jednotlivé obory (jak vám často doporučuji), pak to může být multikanálový report, kde jsou shrnuty všechny kanály, které používáte. Tzn. emaily, facebook, web atd. do jediného přehledu a celá věc je hned o něco jednodušší :D

Report mkt pro gastro zařízení ( pro restaurace atp)
Report mkt pro místní firmu
pro hotelová zařízení
právní služby
atd.


U každého z kanálů sledujete jiné metriky, které jsou pro vás ukazatelem úspěšnosti a podle kterých plánujete změny, které je třeba udělat, abyste dosáhli lepších výsledků. 


Např.
U emailových kampaní a newsletterů jak už víte, sledujete

1) nejen Celkový ROI (návrat investice)
2) ale také...konverze
3) kolik lidí emaily otevírá
4) Prokliky
5) Odhlášení z odběru

Takže report bude sestávat z nich.

U soc. sítí vás bude zajímat...

  1. na kolik potenciálních zákazníků svým obsahem dosáhnete
  2. jaké je zaujetí u potenciálních zákazníků
  3. kolik potenciálních zákazníků vás zmíní ( sdílí )
  4. kolik z nich se opravdu stane zákazníkem ( a jsme zase u ROI )


Všechno ostatní jsou jen povrchní metriky.

PŘI PREZENTACI REPORTŮ VŽDYCKY ZÁLEŽÍ na tom, KOMU report předkládáte.

 


Ze začátku,... pokud nemáte žádný velký startovní rozpočet, budete muset takový report zpracovat ručně.

Buď může být ve formě Excellovské tabulky / Google Sheets, nebo si můžete vzít k ruce na pomoc Canvu a zpracovat report působivěji, do podoby grafické.

 

jak dělá virtuální asistent klientský report

 

Kdo je technický typ, může si vzit k ruce na pomoc Google Data Studio.

Zatímco Vy vývoj metrik sledujete denně, klientovi předkládáte reporty podle dohody. Většinou tak 1x za měsíc.

Pokud jste si při cenotvorbě svých služeb nechali dostatečný prostor, pak si můžete dovolit pro své reporty používat některý z placených nástrojů, který vám díky předpřipraveným šablonám působivé reporty generuje a ušetří vám tak spoustu času.
Takových nástrojů je zase spousta.

Já osobně mám vyzkoušené zatím pouze dva. A to Dashthis  (39$/měs. ),


automatické zpracování klientských reportů virtuálního asistenta



nebo
Reportz  (30$/měs), který ale podle mého názoru není pro klienta na první pohled tak jednoduchý. Takže pokud zpracováváte reporty pro úplně laické klienty... pak platí, čím jednodušší, tím lepší.

 

 

Související články:

 

Jak počítat ROI ze sociálních sítí

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.